C 1000 Plus

, Megadoză de vitamina C cu măceşe organice, 100 tablete

  • Întărește sistemul imunitar
  • Contribuie la stimularea producției normale de colagen
  • Ajută la menținerea sănătății vaselor de sânge, a oaselor, cartilajelor, dinților, gingiilor și pielii
  • Sprijina funcționarea normala a sistemului nervos
  • Intensifică absorbția fierului
Golește
SKU: CV0177 Categorie:

Vitamina C, cunoscută și sub denumirea de acid L-ascorbic, este o vitamină solubilă în apă, care este prezentă în mod natural în unele alimente, adăugată la altele și disponibilă ca supliment alimentar. Oamenii, nu sunt capabili să sintetizeze vitamina C in mod endogen(sa faca rezerva de vitamian C), deci trebuie ca Vitamina C sa faca parte din alimentatia zilnica.

Vitamina C este necesară pentru biosinteza colagenului, L-carnitinei și anumitor neurotransmițători; vitamina C este de asemenea implicată în metabolismul proteinelor si a colagenului[ 1 , 2 ]. Colagenul este o componentă esențială a țesutului conjunctiv, care joacă un rol vital în vindecarea rănilor.

Vitamina C este, de asemenea, un antioxidant fiziologic important [ 3 ] și s-a dovedit că regenerează alți antioxidanți din organism, inclusiv alfa-tocoferol (vitamina E) [ 4]]. Cercetările arata ca vitamina C, limiteaza efectele dăunătoare ale radicalilor liberi prin activitatea sa antioxidantă, ar putea ajuta la prevenirea sau întârzierea dezvoltării anumitor tipuri de cancer, boli cardiovasculare și alte boli în care stresul oxidativ joacă un rol cauzal. În plus față de funcțiile sale biosintetice și antioxidante, vitamina C joacă un rol important în funcția imunitară [ 4 ] și îmbunătățește absorbția fierului  [ 5 ]. Aportul insuficient de vitamina C provoacă scorbut, care se caracterizează prin oboseală,  slăbirea țesutului conjunctiv și fragilitate capilară [ 1 , 2 , 4 , 69 ].

C1000 Plus sprijină activitatea de protecţie a sistemului nostru imunitar cu o megadoză de vitamina C cu eliberare prelungită şi măceşe provenite din culturi organice, pentru a intensifica efectul produsului în perioadele critice în care organismul are cea mai mare nevoie.În plus, contribuie la stimularea producţiei normale de colagen şi ajută la menţinerea sănătăţii vaselor de sânge, a oaselor, cartilajelor, dinţilor, gingiilor şi pielii.

Beneficiile vitaminei C

Datorită funcției sale ca antioxidant și rolului său în funcția imunitară, vitamina C a fost promovată ca un mijloc de a ajuta la prevenirea și / sau tratarea numeroaselor afecțiuni.

1.Poate reduce riscul declansarii  unei  boli cronice

Vitamina C este un puternic antioxidant care poate consolida apărarea naturală a corpului ( 102 ).

Antioxidanții sunt molecule care stimulează sistemul imunitar. Acestea protejeaza celulele de moleculele dăunătoare numite radicali liberi.

Când se acumulează radicali liberi in organism, acestia pot promova o stare cunoscută sub denumirea de stres oxidativ , care a fost legat de multe boli cronice (103).

Studiile arată că consumul de mai multă vitamina C poate crește nivelul de antioxidanți din sânge cu până la 30%. Acest lucru ajută apărarea naturală a organismului să lupte împotriva inflamației (104, 105 ).

Concluzionand, vitamina C este un puternic antioxidant care  poate stimula nivelul de antioxidanți din sânge. Acest lucru poate ajuta la reducerea riscului de boli cronice, cum ar fi bolile de inimă.

2.Poate ajuta in reglarea hipertensiunii arteriale

Aproximativ o treime din adulții au hipertensiune arterială (106).

Hipertensiunea arterială poate declansa boli cardiace, principala cauză de deces la nivel global (107).

Studiile au arătat că vitamina C poate ajuta la scăderea tensiunii arteriale atât la cei cu hipertensiune arterială.

Un studiu realizat a descoperit că luarea unui supliment de vitamina C a ajutat la relaxarea vaselor de sânge care transportă sânge in inimă, ceea ce a contribuit la reducerea nivelului tensiunii arteriale (108).

Mai mult, s- a constatat că luarea unui supliment de vitamina C a redus tensiunea arterială sistolică (valoarea superioară) cu 3,8 mmHg și tensiunea arterială diastolică (valoarea mai mică) cu 1,5 mmHg, în medie, la adulți sănătoși.

La adulții cu tensiune arterială ridicată, suplimentele de vitamina C au redus tensiunea arterială sistolică cu 4,9 mmHg și presiunea diastolică cu 1,7 mmHg, în medie (109).

Concluzionand, vitamina C scade tensiunea arterială atât la adulții sănătoși, cât și la cei cu tensiune arterială ridicată.

3.Poate scădea riscul de boli de inimă

Bolile de inimă sunt principala cauză de deces la nivel mondial (107).

Mulți factori cresc riscul de boli de inimă, inclusiv hipertensiunea arterială, trigliceridele mari sau nivelul de colesterol LDL (rău) și nivelurile scăzute de colesterol HDL (bun).

Vitamina C poate ajuta la reducerea acestor factori de risc, ceea ce poate reduce riscul bolilor de inimă.

De exemplu, o analiză a 9 studii cu 293.172 de participanți a constatat că, după 10 ani, persoanele care au luat cel puțin 700 mg de vitamina C zilnic aveau un risc cu 25% mai mic de boli de inimă decât cele care nu au luat un supliment de vitamina C (110 ).

O altă analiză a 13 studii a analizat efectele luării zilnice a cel puțin 500 mg de vitamina C asupra factorilor de risc pentru boli de inimă, cum ar fi nivelul colesterolului din sânge și al nivelurilor de trigliceride.

Analiza a constatat că administrarea unui supliment de vitamina C a redus semnificativ colesterolul LDL (rău) cu aproximativ 7,9 mg / dL și trigliceridele din sânge cu 20,1 mg / dL (112).

Pe scurt, administrarea zilnica  a cel puțin 500 mg de vitamina C poate reduce riscul de boli de inimă.

Concluzionand, suplimentele de vitamina C au fost legate de un risc redus de boli de inimă. Aceste suplimente pot reduce factorii de risc de boală cardiacă, inclusiv niveluri ridicate de colesterol LDL (rău) și trigliceridele.

4.Poate reduce nivelul de acid uric din sânge și poate ajuta la prevenirea atacurilor de gută

Guta este un tip de artrită care afectează aproximativ 4% dintre adulții (113).

Este incredibil de dureros și implică inflamația articulațiilor, în special a  degetelor mari. Persoanele cu gută se confruntă cu umflarea articulatiilor și atacuri bruște și severe de durere (114).

Simptomele gutei apar atunci când există prea mult acid uric în sânge. Acidul uric este un element rezidual produs de organism. La niveluri ridicate, se poate cristaliza și depune în articulații.

Mai multe studii au arătat că vitamina C poate ajuta la reducerea acidului uric din sânge și, ca urmare, la protejarea împotriva atacurilor de gută.

Un studiu care a inclus 1.387 de bărbați a aratat că cei care au consumat multa vitamina C au avut un nivel semnificativ mai scăzut de acid uric în sânge decât cei care au consumat mai puțin (115).

Un alt studio a fost realizat  pe 46.994 de bărbați sănătoși de peste 20 de ani pentru a determina dacă aportul de vitamina C a fost legat de dezvoltarea gutei. S-a descoperit că persoanele care au luat un supliment de vitamina C aveau un risc mai scazut cu 44%  de a face  gută (116).

În plus, o analiză a 13 studii a constatat că administrarea unui supliment de vitamina C peste 30 de zile a redus semnificativ acidul uric din sânge. (117).

Concluzionand,  suplimentele bogate în vitamine C au fost asociate cu un nivel redus de acid uric din sânge și un risc mai mic de gută.

5.Ajută in prevenirea deficienței de fier

Fierul este un nutrient important care are o varietate de funcții în organism. Este esențial pentru fabricarea globulelor roșii și transportarea oxigenului în întregul corp.

Suplimentele cu vitamina C pot ajuta la îmbunătățirea absorbției fierului din dietă. Vitamina C ajută la transformarea fierului care este slab absorbit, într-o formă care este mai ușor de absorbit (118).

De fapt, consumul simplu de 100 mg de vitamina C poate îmbunătăți absorbția fierului cu 67% (119).

Drept urmare, vitamina C poate ajuta la reducerea riscului de anemie în rândul persoanelor predispuse la deficiență de fier.

Într-un studiu, pe 65 de copii cu anemie cu deficit de fier ușor li s-a administrat un supliment de vitamina C. Cercetătorii au descoperit că suplimentul de vitamin C a ajutat la controlul anemiei (120).

Concluzionand, vitamina C poate îmbunătăți absorbția fierului care este slab absorbit. De asemenea, poate reduce riscul deficienței de fier.

6.Promoveaza imunitatea

Unul dintre principalele motive pentru care se administreaza vitamina C este de a le crește imunitatea , deoarece vitamina C este implicată în multe părți ale sistemului imunitar.

În primul rând, vitamina C ajută la încurajarea producției de celule albe din sânge, cunoscute sub numele de limfocite și fagocite, care ajută la protejarea organismului împotriva infecțiilor (121).

În al doilea rând, vitamina C ajută aceste celule albe din sânge să funcționeze mai eficient, protejându-le de deteriorarea unor molecule potențial dăunătoare, precum radicalii liberi.

În al treilea rând, vitamina C este o parte esențială a sistemului de apărare al pielii. Este transportata activ prin piele, unde poate acționa ca un antioxidant și poate ajuta la întărirea barierei pielii ( 122 ).

Studiile au arătat că administrarea de vitamina C poate reduce timpul de vindecare a rănilor (123 , 124).

Persoanele care au pneumonie tind să aibă niveluri mai mici de vitamina C, iar suplimentele de vitamina C s-au dovedit că reduc timpul de recuperare (125, 126 ).

Concluzionand, Vitamina C poate stimula imunitatea ajutând globulele albe să funcționeze mai eficient, întărind sistemul de apărare al pielii tale și ajutând la vindecarea rănilor mai rapid.

7.Protejează memoria și gândirea pe măsură ce îmbătrânim

Dementa este un termen larg utilizat pentru a descrie simptomele ale unei gândirii și a memoriei precare.

Afectează peste 35 de milioane de oameni din întreaga lume și apare de obicei în rândul adulților în vârstă (127).

Studiile sugerează că stresul oxidativ și inflamația din apropierea creierului, a coloanei vertebrale și a nervilor (cunoscute în totalitate ca sistemul nervos central) pot crește riscul de demență (128).

Vitamina C este un puternic antioxidant. Nivelurile scăzute ale acestei vitamine au fost legate de o abilitate care afecteaza gândirea și memoria (129. 130).

Mai multe studii au arătat că persoanele cu demență au niveluri sanguine mai mici de vitamina C (131. 132).

Mai mult, sa dovedit că aportul ridicat de vitamina C din alimente sau suplimente are un efect protector asupra gândirii și memoriei pe măsură ce îmbătrânim(133 , 134 , 135).

Concluzionand, nivelurile scăzute de vitamina C au fost legate de un risc crescut de tulburări de memorie și de gândire precum demența, în timp ce un aport ridicat de vitamina C din alimente și suplimente s-a dovedit a avea un efect protector.

8.Prevenirea cancerului

Vitamina C poate limita formarea cancerigenelor, cum ar fi nitrosaminele [ 2 , 31 ]; modularea răspunsului imunitar [ 2 , 4 ]; și, prin funcția sa antioxidantă, atenuează posibil daunele oxidative care pot duce la cancer [ 1 ].

Cele mai multe studii de cauza-efect au găsit o asociere inadecvata de vitamina C și cancerele de plămân, sân, colon sau rect, stomac, cavității bucale, laringelui sau faringelui și esofagului [ 2 , 4 ]. Concentrațiile plasmatice de vitamina C sunt, de asemenea, mai mici la persoanele cu cancer.

9.Boala cardiovasculara

Dovezile din multe studii epidemiologice sugerează că aporturile mari de vitamin C sunt asociate cu un risc redus de boli cardiovasculare [ 1 , 57 , 58 ]. Această asociere ar putea fi atribuita  conținutului antioxidativ al vitaminei , deoarece deteriorarea oxidativă, inclusiv modificarea oxidativă a lipoproteinelor cu densitate mică, este o cauză majoră a bolilor cardiovasculare [ 1 , 4 , 58 ]. În plus față de proprietățile sale antioxidante, vitamina C a redus adeziunea monocitelor la endoteliu, îmbunătățește producția și vasodilatația de oxid nitric dependent de endoteliu și reduce apoptoza in celulele musculare netede, care împiedică depunerea plăcii în ateroscleroză [2 , 59 ].

Cercetătorii au publicat datele studiului Linxian, un studiu de intervenție în nutriție efectuat în China [ 40]. În acest studiu, suplimentele zilnice de vitamina C (120 mg) plus molibden (30 mcg) timp de 5-6 ani au redus semnificativ riscul de deces cerebrovascular cu 8% în decursul a 10 ani.

10.Degenerare maculară legată de vârstă (DM) și cataractă

Degenerare maculară legată de vârstă și cataracta sunt două dintre principalele cauze ale pierderii vederii la persoanele mai în vârstă. Stresul oxidativ ar putea contribui la etiologia ambelor afecțiuni. Astfel, cercetătorii au emis ipoteza că vitamina C și alți antioxidanți joacă un rol în inversarea și / sau tratarea acestor boli.

Un studiu bazat pe populație în Olanda a constatat că adulții în vârstă de peste 55 de ani care aveau un aport alimentar ridicat de vitamina C, precum și beta-caroten, zinc și vitamina E aveau un risc redus de DM [ 70 ]

Aporturile dietetice mari de vitamina C au fost asociate cu un risc mai mic de formare a cataractei în unele studii [ 2 , 4 ].

Aporturile de vitamina C mai mari de 300 mg / zi reduc riscul de formare a cataractei cu 70% -75% [ 2 , 4 ]

11.Raceala obisnuita

În anii 1970, Linus Pauling a sugerat că vitamina C ar putea trata cu succes și / sau preveni răceala obisnuita [ 81 ].

Utilizarea a cel puțin 200 mg / zi de vitamina C, luata fie continuu ca tratament profilactic, fie după debutul simptomelor de gripa a redus semnificativ riscul de a dezvolta o răceală.

Alergătorii de maraton, schiori și soldați expuși la exerciții fizice extreme și / sau in medii reci, care au  utilizat profilactic  vitamina C în doze cuprinse între 250 mg / zi și 1 g / zi au redus incidența la gripa cu 50%.

Utilizarea suplimentelor de vitamina C poate reduce durata răcelii și poate ameliora severitatea simptomelor [ 82 , 85 ], posibil datorită efectului anti-histaminic al vitaminei C cu doze mari .

Pentru cine/ ce se  recomandă vitamina C 1000 Plus de la Calivita ?

  • Celor susceptibili la infecţii.
  • Tuturor persoanelor în lunile reci de iarnă, pentru a oferi un sprijin mai puternic sistemului imunitar.
  • Sportivilor şi persoanelor care depun un efort fizic intens, pentru a reduce epuizarea.
  • Celor care suferă de stres mental intens, pentru a sprijini funcţionarea normală a sistemului nervos.
  • Vârstnicilor şi convalescenţilor.
  • Pentru a intensifica absorbţia fierului (în special femeilor fertile şi pacienţilor care suferă de anemie feriprivă).

Deficiențe

Simptomele deficienţei de vitamina C pot include: slăbirea sistemului imunitar, creşterea susceptibilităţii la infecţii, o recuperare mai lentă în urma bolilor, vindecarea încetinită a rănilor, hemoragii gingivale, pioree, dureri musculare.

Grupuri de risc cu nivel  inadecvat al vitaminei C

Fumători și „fumători” pasivi

Studiile arată în mod constant că fumătorii au niveluri de vitamina C plasmatice și leucocite mai mici decât nefumătorii, datorate în parte stresului oxidativ crescut [ 8 ]. Din acest motiv, OIM a ajuns la concluzia că fumătorii au nevoie de 35 mg mai multă vitamina C pe zi decât nefumătorii [ 8 ]. Expunerea la fumul tigarii scade și nivelul de vitamina C. Deși OIM nu a putut să stabilească o cerință specifică de vitamina C pentru nefumătorii care sunt expuși în mod regulat la fumul ocazional, acești indivizi ar trebui să se asigure că îndeplinesc doza zilnica recoamandata pentru vitamina C [ 4 , 8 ].

Persoane cu o varietate alimentară limitată

Oameni care au o varietate limitată de hrană – inclusiv unele persoane în vârstă, care își pregătesc propria mâncare; persoanele care abuzează de alcool sau droguri; unii vegetarieni cu dezechilibru alimentar; persoane cu boli mintale; și, ocazional, copiii – s-ar putea să nu obțină suficientă vitamina C [ 4 , 69 ].

Persoanele cu malabsorbție și anumite boli cronice

Unele afecțiuni pot reduce absorbția de vitamina C și / sau pot crește cantitatea necesară organismului. Persoanele cu malabsorbție intestinală severă sau cachexie și unii pacienți cu cancer ar putea avea un risc crescut de inadecvare a vitaminei C . Concentrații scăzute de vitamina C pot apărea, de asemenea, la pacienții cu boală renală în stadiu final de hemodializă cronică .

 

 

Stiati ca

-O tabletă de vitamina C 1000 Plus furnizează tot atâta vitamina C cât 2 kg de portocale sau 20 kg de mere !

-Știați că Albert Szent-Györgyi, cercetătorul maghiar care a primit Premiul Nobel pentru izolarea vitaminei C şi determinarea rolului acesteia, a consumat 1000 mg de vitamina C zilnic până la sfârşitul vieţii, la vârsta de 93 de ani, şi ori de câte ori se îmbolnăvea creştea doza zilnică la 8.000 mg ?

Mod administrare

1 tabletă pe zi

Ingrediente

  • 1000 mg Vitamina C
  • 125 mg Pulbere de măceşe organice

Alte Ingrediente:Stabilizator – celuloză microcristalină; antiaglomerant – acid stearic; agent de glazurare – glazură farmaceutică; antiaglomeranţi – stearat de magneziu, dioxid de siliciu… q.s.

Atentie !

Vitamina C este foto- şi termosensibilă, lucru ce trebuie luat în considerare atunci când o depozităm. Dacă aţi suferit de calculi renali, cereţi sfatul medicului înainte de a începe consumul produsului!

Riscuri pentru sănătate cauzate de vitamina C in exces

Vitamina C nu are o toxicitate crescuta și nu provoca efecte adverse grave in aporturile mari [ 8 ]. Cele mai frecvente efecte  sunt diareea, greața, crampele abdominale și alte tulburări gastrointestinale datorită efectului osmotic al vitaminei C neabsorbită în tractul gastrointestinal [ 4 , 8 ].

La persoanele cu hemochromatoză ereditară, consumul pe o perioada lunga de doze mari de vitamina C ar putea agrava supraîncărcarea cu  fier și ar putea duce la deteriorarea țesuturilor [ 4 , 8 ].

Afecțiune
(Recomandare)
Administrare
Dimineața - Prânz - Seara
Activitate fizica (stimulare)1-0-0
Adult 18-50 ani (preventiv)1-0-0
Alcoolism1-0-0
Amigdalita1-0-0
Anticonceptionale (combate efectele negative)1-0-0
Antioxidant1-0-0
Astm bronsic1-0-0
Boala Crohn1-0-0
Convalescenta1-0-0
Cresterea rezistentei musculare1-0-0
Decalaj fus orar1-0-0
Dependenta de droguri (tratament)1-0-0
Dureri de gat1-0-0
Enduranta (rezistenta la efort)1-0-0
Gripă / Guturai / Răceală / Viroză1-0-0
Hemoragii nazale1-0-0
Imunitate scazuta1-0-0
Infectii (prevenire)1-0-0
Incaruntirea parului1-0-0
Lupus eritematos1-0-0
Persoana in varsta1-0-0
Rinita alergica1-0-0
Scorbut1-0-0
Scrasnit din dinti1-0-0
Sinuzita1-0-0
Tromboflebita1-0-0
Tuse1-0-0
Ulcer varicos1-0-0
Varice1-0-0
Vase sange (fragilitate)1-0-0
Varsat de vant1-0-0
Zona Zoster1-0-0

Be the first to review

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Nume :

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.